wtorek, 7 stycznia 2014

Yaesu FT-817 moje modyfikacje

Chciałbym przedstawić kilka modyfikacji, usprawnień jakich dokonałem w swoim radiu FT-817.

FT-817 DC po wcz

Radia takie jak IC202 czy FT290 posiadają napięcie stałe na wcz podczas nadawania.
To napięcie jest przydatne do różnych przełączników wcz, ale głównie do sterowania transwerterów.
FT-817 nie ma napięcia stałego przy nadawaniu na złączu antenowym.
Modyfikacja jest prosta w wykonaniu, potrzebny jest kawałek przewodu, rezystor 10k, kondensator 10nF, i lutownica.

Opisana modyfikacja ze strony db6nt niestety u mnie objawiała się tym, że na paśmie 2m wyświetlał się HIGH SWR.

Modyfikację jaka działa u mnie poprawnie to ta opisana tu:
http://www.bergtag.de/download/ft817.pdf




Modyfikacje wykonałem na tylnym złączu UC1, ale oczywiście tak samo można wykonać na przednim BNC. 


Montaż DSP

Firma BHI-LTD produkuje między innymi moduły DSP do montażu w radiu, jest to model NEDSP1061-KBD. Moduł oczywiście jest uniwersalny i można montować go w innych TRXach. Pracuje na mcz i znacząco wycina szumy.
Radio dodatkowo posiana zamontowany filtr SSB.


Kompresor do mikrofonu na SSM2165

Kolejną modyfikacje jaką wykonałem to montaż kompresora do mikrofonu. Kompresor wykonałem na układzie AD SSM2165. Płytkę zaprojektowałem w Sprint Layout.


Nóżki do FT-817

Radio przewidziane jest jako przenośne i nie posiada nóżek do postawienia na biurku. Można dokupić pasujące nóżki wraz z kompletem odpowiednich śrubek, podkładek, oraz silikonowych stopek do podklejenia, które chronią radio gdy nóżki są złożone.


Tanie Chińskie TCXO  0,5ppm

Na aukcjach internetowych można kupić TCXO 22.625MHz o stabilności 0,5ppm , a nawet 0,1ppm. Jest to dużo tańsza alternatywa dla oryginalnego TCXO-9. Montaż generatora jest bardzo prosty, ale jego regulacja już nie.